מבצע חורף - הנחות על מבחר ספרים, כעת באזור המבצעים.
מבצע חורף
>האסלאם
מידע נוסף
מו"ל:
שנה:
2017
דאנאקוד:
45-161044
ISBN:
978-965-7759-44-8
עמודים:
916
שפה:
משקל:
1600 גר'
כריכה:
קשה

האסלאם

היסטוריה, דת, תרבות

תקציר

הספר מציג תמונה רחבה ומגוונת ביותר של האסלאם. הוא דן בשורה של נושאים, וביניהם עיקרי אמונה, הלכה, תאולוגיה, פילוסופיה, מיסטיקה, תרבות וחברה, משחר האסלאם ועד ימינו. מבחינה גאוגרפית הוא מקיף אזורים נרחבים: המזרח התיכון, צפון אפריקה, תת־היבשת ההודית, מזרח אסיה ואירופה.

הספר מאפשר לקוראים לעמוד מקרוב הן על גילויים של רציפות הן על תהליכי שינוי ותמורה באסלאם לדורותיו בסוגיות מורכבות דוגמת יחסי דת ומדינה, תפיסת הג'האד והיחס למיעוטים דתיים או לתרבות המערב הנוצרית. סוגיות אלו קיבלו משנה תוקף בתקופה המודרנית, בעיקר מסוף המאה ה-18, לאחר שחברות מוסלמיות נאלצו להתמודד עם קולוניאליזם אירופי, תהפוכות פוליטיות, החרפת שסעים חברתיים וכלכליים ומשברי תרבות וזהות.

הצורך בספר מבוא מקיף ומעודכן לסטודנטים ולקוראים משכילים נעשה חיוני, והופעת הספר היא דבר בעתו. הפרקים שבו משקפים את חידושי המחקר בעשרות השנים האחרונות. פרט למידע ולחומרים החדשים יש בספר גם תובנות רבות, ובנושאים לא מעטים נבחנות בו מחדש גישות שהיו מקובלות עד כה ושעתה אפשר לראותן באור חדש. 

ביקורות ועוד

גלובס, "מה יש לקבל מהדת ומה יש לדחות על הסף. על דבריו של איש הרוח האפריקני, וולה סוינקה", מאת: שועי רז, ינואר 2023
"לו הדבר תלוי בי הייתי ממליץ למשרד החינוך להעניק את הספר כשי לכל בוגר תיכון בישראל, יהודי ומוסלמי, יהודי ודרוזי, דתי וחילוני, היכרות עימו תועיל לכל הקורא בו לעצב לעצמו אישיות צנועה, סקרנית וביקורתית יותר, ובמשתמע גם להיות אזרח טוב יותר." מקור ראשון, נחם אילן, אוקטובר 2018 
כאן תרבות, גואל פינטו, פברואר 2018
רשת ב' מרחבית, ראיון עם פרופ' מאיר בר אשר, יוני 2018
ידיעות חיפה, מרץ 2018