מבצעים על מאות ספרים כעת באזור המבצעים. הזמנות שיתקבלו מיום חמישי 18.4 יטופלו ויישלחו אחרי חול המועד פסח. אנו מאחלים לכל לקוחותינו חג שמח!
>אותי שיגעה אהבתך
מידע נוסף
שנה:
2009
דאנאקוד:
45-001959
ISBN:
978-965-407-958-7
עמודים:
197
שפה:
משקל:
300 גר'
כריכה:
כריכה רכה

אותי שיגעה אהבתך

אנטולוגיה של שירים סופיים

תקציר

יונוס אֶמְרֶה הוא משורר תורכי סוּפי חשוב שאנתולוגיה זו של שירתו היא ראשונה בעברית המתורגמת מן המקור. אֶמְרֶה שחי באנטוליה בתקופה הסלג'וקית, היה משורר חביב על יהודי תורכיה משום ששירתו הזכירה להם את המשוררים העבריים הגדולים (שלמה אבן גבירול ואחרים) וכמו כן הוא נודע בזיקתו אל משוררים והוגים אחרים (אבן אל־ערבי ואחרים) ואל המקרא שהשפיע רבות על שירתו. נושא שירתו של יוּנוּס אֶמְרֶה הוא בקשת האל והיא משיאי השירה הדתית בכל הזמנים. שירת אֶמְרֶה נובעת מן האקסטזה שהיא ביסוד החוויה הדתית המרטיטה והמענה אותו, וכן מן הציפייה לאותה חוויה הבוששת להגיע אליו – אך המעניקה טעם וחיוּת למשורר, ומעניקה עילה לקיום האנושי.

דניס אוֹזַ'לְווֹ נולד באיסטנבול (1951), ומתגורר בה. בוגר מדעי המדינה וסוציולוגיה, אוניברסיטת חיפה (1974). בוגר המכון למנהל עסקים, אוניברסיטת איסטנבול (1976) והמכון ליחסים בינלאומיים, אוניברסיטת גַלַאטַסַרַאיי באיסטנבול (2005).

חבר ועדת יחסי חוץ של הקהילה היהודית בתורכיה וחבר עמותת 'חמש מאות שנה לקבלת מגורשי ספרד' שמטרותיה הן שיפור היחסים בין תורכיה, ארצות הברית וישראל; שיפור תדמיתם של יהודי תורכיה בקרב החברה התורכית.

ד"ר אברהם מזרחי נולד באיסטנבול (1955), ומתגורר במודיעין.
רופא ילדים.
אוהב את השפה התורכית ואת השפה העברית. משחר נעוריו הוא קורא ומעריץ את יוּנוּס אֶמְרֶה האיש ושירתו.

סֶלִים אַמָאדוֹ נולד באיזמיר (1935). בוגר ביה"ס התיכון סט. ז'וזף באיסטנבול. מתגורר בכפר סבא.
בוגר בית־הספר לרוקחות באוניברסיטת איסטנבול ולימודי התמחות באוניברסיטת מונפליֶה, צרפת.
פעיל בארגונים שונים ושימש כיושב ראש מועצת התאחדות יוצאי תורכיה בישראל.

  • ספר מודפס
    $27
    $30
הנחת אתר ספר מודפס
$30 $27
הוספה לסל