מבצעים על מאות ספרים כעת באזור המבצעים. הזמנות שיתקבלו מיום חמישי 18.4 יטופלו ויישלחו אחרי חול המועד פסח. אנו מאחלים לכל לקוחותינו חג שמח!
מבצע אביב
>הוראת תרבות ישראל באוניברסיטאות בעולם
מידע נוסף
מו"ל:
שנה:
1995
דאנאקוד:
45-231033
ISBN:
965-223-919-4
עמודים:
136
שפה:
משקל:
460 גר'
כריכה:
כריכה רכה

הוראת תרבות ישראל באוניברסיטאות בעולם

המרכז הבין-ארצי בירושלים

תרגום:
תקציר
בעשורים האחרונים אנו עדים למגמה של הרחבה בהוראת תרבות ישראל במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי העולם. מגמה זו נובעת בעיקרה מקיומה של מדינת ישראל ומן העניין הרב בתולדות עם ישראל, והיא מתאפשרת הודות לפלורליזם המאפיין את תקופתנו בתרבות המערב.
המרכז הבין-ארצי להוראת תרבות ישראל באוניברסיטאות נוסד בירושלים ב-1981 בחסות נשיאי מדינת ישראל במטרה לסייע לתהליך התפשטותם והעמקתם של לימודים היהדות באוניברסיטאות בעולם.
הקובץ מתאר את דרכי התפתחותו של המרכז הבין-ארצי ואת פעילותו בט"ו השנים מאז ייסודו. נוסף על תיאור נרחב של התשתית האינטלקטואלית של המרכז יש בו דיון על הוראת הדיסציפלינות השונות בתחום מדעי היהדות, ניתוח המצב בארצות השונות וכן צפי של המגמות בעתיד עם פתיחת חלקי עולם חדשים לנושא. כן מפורטים בו נושאי הסדנאות הבין-לאומיות שקיים המרכז, התכניות המשותפות של המרכז עם מוסדות לימוד אקדמיים ותגובות של משתתפי הסדנאות על פעולות במרכז.
מהדורה עברית זו מבוססת על ספר נרחב יותר שיצא לאור באנגלית - Teaching Jewish Civilization: A Global Approach to Higher Education בעריכתו של פרופסור משה דייוויס, הוגה רעיון המרכז הבין-ארצי.