מבצעים על מאות ספרים כעת באזור המבצעים. הזמנות שיתקבלו מיום חמישי 18.4 יטופלו ויישלחו אחרי חול המועד פסח. אנו מאחלים לכל לקוחותינו חג שמח!
>כך נולדה
מידע נוסף
שנה:
2009
דאנאקוד:
45-001996
ISBN:
978-965-407-983-9
עמודים:
340
שפה:
משקל:
650 גר'
כריכה:
כריכה קשה

כך נולדה

הקמת מערכת הממשל בישראל 1951-1947

תקציר
ארץ ישראל לא הייתה המאחז הקולוניאלי היחיד שעבר מריבונות אירופית לעצמאות בין שנות הארבעים לשנות השישים של המאה העשרים; תהליכים דומים התרחשו בטריטוריות קולוניאליות של האימפריה הבריטית והצרפתית במזרח אסיה, במזרח התיכון ובאפריקה. עם זאת, סיפור הקמתה של מערכת הממשל הישראלית ניכר במספר מאפיינים ייחודיים, כאלה ההופכים את המקרה הישראלי למעניין במיוחד.

הספר נערך כמחקר היסטורי המנתח את תהליכי התכנון וההקמה בפועל של מערכת הממשל הישראלית, עם דגש על המתח שנוצר בין צרכים פוליטיים-מפלגתיים מחד, לבין צרכים מנהליים-מקצועיים מאידך, ומתמקד בשאלות הבאות: כיצד הוקמה מערכת הממשל בפועל? באיזו מידה הושפע תהליך ההקמה מהניסיון הבריטי-מנדטורי ובאיזו מידה הושפע מהממסד היישובי? באיזו מידה השפיעה המלחמה על עיצוב מערכת הממשל? וכיצד השתלבו גורמי הביצוע השונים במהלך ההקמה?

ד"ר יונתן פיין מרצה בבית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה, משמש יועץ אקדמי במסלול לממשל בבית הספר הבינלאומי ע"ש רפאל רקנאטי ועמית מחקר במכון הבינלאומי ללוחמה בטרור.
  • ספר מודפס
    $30
    $33
הנחת אתר ספר מודפס
$33 $30
הוספה לסל