מבצעים על מאות ספרים כעת באזור המבצעים. הזמנות שיתקבלו מיום חמישי 18.4 יטופלו ויישלחו אחרי חול המועד פסח. אנו מאחלים לכל לקוחותינו חג שמח!
>עליית המפלגה הנאצית לשלטון
מידע נוסף
מו"ל:
שנה:
1993
דאנאקוד:
45-201007
ISBN:
965-223-839-2
עמודים:
336
שפה:
משקל:
620 גר'
כריכה:
כריכה רכה

עליית המפלגה הנאצית לשלטון

אזור היער השחור כדגם מחקרי

תקציר
מאז החל המחקר ההיסטורי השיטתי בנושא הנאציונל-סוציאליזם חוזרת ועולה השאלה כיצד עלתה המפלגה הנאצית לשלטון? מחבר הספר מבקש להעמיד במבחן את התזות המקובלות והמסורתיות העונות על שאלה זו, כגון פעילותה ותעמולתה היעילים של המפלגה הנאצית, האידאולוגיה המושכת, הגורם האנטישמי ואישיותו של היטלר.
הספר תורם תרומה של ממש ומזווית מחקרית חדשנית לשאלת סוד הצלחתה של המפלגה הנאצית. לפנינו מחקר הנעזר בשיטות מחקר חדשות מתחום ההיסטוריה החברתית, אשר מתמקד באזור מפורסם בגרמניה – אזור היער השחור. מחבר הספר שהה באזור תקופה ארוכה ובעזרת מקורות ארכיוניים עשירים ומגוונים עלה בידו לחקור את האזור, פעילות המפלגה הנאצית וחיי התושבים המקומיים לפרטיהם. בעזרת מחקר משווה עם אזורים אחרים בגרמניה הצליח המחבר לכתוב מחקר חלוצי מפורט ומעמיק על השנים שקדמו לעליית הנאציזם לשלטון בגרמניה. לטענתו ההסברים המסורתיים להצלחת המפלגה הנאצית אינם עומדים לזכותה בפעילותה באזור היער השחור. המפלגה הנאצית פעלה בדרך כלל באורח כושל וחובבני, אך התפוררות החיים החברתיים באזור יצרה תנאים אשר הקלו על הצלחתה. ריקבון התפוח הקל על חדירת התולעת לתוכו.
הספר ממלא חלל בהיסטוריוגרפיה על המפלגה הנאצית לפני 1933. הקורא ימצא בספר לראשונה מספר פרשנויות חדשות לשאלה כיצד עלתה המפלגה הנאצית לשלטון.