מבצע חורף - הנחות על מבחר ספרים, כעת באזור המבצעים.
>פרחי עין גדי וחוף ים המלח
מידע נוסף
שנה:
2008
דאנאקוד:
45-046676
ISBN:
978-965-904-667-6
עמודים:
226
שפה:
משקל:
650 גר'
כריכה:
כריכה רכה

פרחי עין גדי וחוף ים המלח

מדריך לצמחי בקע ים המלח

תקציר

הספר פרחי עין גדי וחוף ים המלח מסכם את סקר הצמחייה היסודי ביותר שנערך אי פעם בחופי ים המלח.

הספר כולל תמונות צבעויות ומרהיבות של הצמחים, סימני זיהוי ופרטים נוספים. הספר מסודר בצורה ברורה המאפשרת חיפוש ועיון פשוטים כולל מפתח לפי צבעים, לפי שמות מדעיים ומבוא מקיף על כל צמחי האזור.

גם מי שאינו חובב טבע מושבע, יתקשה להסתיר את התפעלותו מיופיו של בקע ים המלח ובתוכו עין גדי, נווה המדבר היוצר כתם ירוק, למרגלות מצוק ההעתקים. איפה עוד נישאים מצוקים בני מאות מטרים מעל ים מוזר ומיוחד, השוכן במקום הנמוך ביותר בעולם? איפה עוד זורמים מעיינות שופעים בנקיקים עמוקים, והופכים מדבר קשוח לגן עדן מעוטר בצמחייה ירוקה ורעננה?

שמורת עין גדי היא אכן היהלום שבכתר האזור והמטייל המצוי מבין בחושיו מיד שהשמורה, על עולם הצומח והחי שבה, היא אחת המקומות המיוחדים עלי אדמות. כאן פורצים להם מעיינות של מים חיים ומזינים את ערוצי הנחלים, הגבים, הבריכות והמפלים. אל המעיינות הגדולים מצטרפים עשרות מעיינות זעירים התורמים לנווה טיפה ועוד טיפה. גם האדם נמשך לכאן משחר ההיסטוריה וסימני החיים שהותיר כאן מאז התקופה הכלקוליתית ובעיקר מימי בית שני ועד תקופת המשנה והתלמוד, מעוררים פליאה.

את יתרונותיה האקלימיים של עין גדי והסביבה הוא ניצל לחקלאות מיוחדת שכללה תמרים וגפנים, לצד צמחי תבלין ובושם. אכן שפע המים והאקלים המיוחד של עין גדי וים המלח אפשרו מאז ועד היום עושר של צומח.

הספר יהיה מעתה כלי חשוב שיאפשר לכל שוחרי שמירת הטבע, לתושבי האזור ולאנשי רשות הטבע והגנים, האמונים על שמירת הטבע והמורשת בעין גדי, בחופי ים המלח ובישראל כולה, להסתמך על מסד נתונים מהימן, המתבסס על מחקר מדעי.